Podnikové řízení

 

Vedení se zabývá prvořadou otázkou: Co dělat? Řízení je zaměřeno na otázku: Jak to udělat nejlépe? Řízení je dělání věcí správně, vedení je dělání správných věcí. Řízení říká dělníkům jak efektivně kácet, vedení zaručuje, že se kácí ve správném lese. Jako jednotlivci nebo podniky jsme často tak zaměstnáni prosekáváním podrostu, že si ani nevšimneme, že jsme v nesprávném lese. V rychle se měnícím prostředí, ve kterém žijeme, je správné vedení důležitější než kdykoliv předtím. [Stephen R. Covey]

Kvalitu podnikového vedení a řízení, jehož součástí je i  řízení pohledávek, lze otestovat na následujících otázkách:

  • Naleznete vždy všechny právními podklady, prokazující oprávněnost Vaší pohledávky?
  • Necháváte si v urgentních případech signované kupní smlouvy od odběratelů pouze faxovat?
  • Nemáte vůbec čas posoudit, zda je monitorování platební morálky pro vás přínosné? Respektive nabídku odmítne s tím, že to není ve Vaší kompetenci nebo že máte pouze solventní odběratele? Nebo dokonce, jako několik zaměstnanců větších podniků, namítnete: "Byla by to pro nás užitečná služba, ale co z toho budu mít já? Jenom více práce!"
  • Zprávy ohledně platební morálky odběratelů dostává jen zaneprázdněný management, který je snad někdy i předá obchodnímu oddělení?
  • Je obchodní oddělení vůbec motivováno, aby na tyto zprávy nějak reagovalo? Ví vůbec, jak mají reagovat?
  • Předává obchodní oddělení nové odběratele k monitorování platební morálky? Nemonitorujete platební morálku už neexistujících odběratelů?
  • Je někdo pověřen aktualizací zveřejněných pohledávek? Jste překvapeni z rozhořčeného telefonátu odběratele, bývalého dlužníka, že jej i po zaplacení zveřejňujete jako neplatiče?

Efektivní podnikové řízení

 

Hlavní překážkou efektivního řízení je časově zaneprázdněný management firem. Takový management řeší pouze nejpalčivější problémy a nezbývá mu již dostatek času na dlouhodobé plánování, efektivní řízení a delegování úkolů. Vázne firemní komunikace, lidově řečeno "pravice neví, co dělá levice". Management tyto nedostatky zpravidla kompenzuje dalším časem, který věnuje práci.

Podniky nemají až takový problém se zavedením řízení pohledávek, ale s jeho důsledným a dlouhodobým dodržováním. V zajištění funkčnosti i po několika letech nebo několika personálních změnách. Jsme Vám k dispozici v oblasti poradenství při implementaci řízení pohledávek do podnikového řízení. Pomocnou ruku Vám podáme zejména při tvorbě podnikové směrnice pro řízení pohledávek.